6 februari 2012

Här startar det

J lyckades få mig att anmäla mig till en nätbaserad kurs om digital kompitens på KTH. Det är som att skjuta mot öppet mål, för naturligtvis kan jag inte hålla mig borta från något sånt.

Meningen är att jag ska få ut tankarna jag har i huvudet och sätta dom på pränt i den här bloggen. Dags att skrapa ihop pusselbitarna som skramlar runt i huvdet alltså och försöka få ihop något som liknar en någorlunda förståelig bild. (Helst relaterat till kursen dessutom.) Men jag tänker inte lägga pusslet efter en bild på lådan. På det sättet kan pussel vara begränsande och det vore inte jag att närma mig ett pusslande i tankevärlden på det viset . När jag var liten så fick jag en gång ett pussel med helt blanka bitar. Meningen var att man skulle rita sin egen bild. Jag gjorde just det och det är ingen efterhandskonstruktion att påstå att bilden var gräsligt ful. Fast vad gjorde det? Det gick faktiskt att pussla ihop en bild ändå.  :)

Min blogg har jag döpt efter en av de tidigaste sätten att kommunicera genom skrift. För man kan knappast sträva framåt utan att ha med sig blicken bakåt.

1 kommentarer :

  1. Hej!
    Jag har också precis startat upp kursen. Är du lärare?

    SvaraRadera