15 juli 2012

Flippa idrott


Det händer att jag får höra att det inte går att flippa vilket ämne som helst i skolan. Jag fortsätter att envist hävda att flippandet är något man kan göra oavsett ämne. Jag vill visa några utmärkta exempel på det från ämnet Idrott. Jag kan tänka mig att man också kan förklara olika sömnadstekniker i textilslöjd eller matlagningsmoment i hemkunskap på liknande sätt. Håll till godo och låt inspirationen flöda.


Den första filmen kommer från  NZ PE Teacher på Nya Zeeland. Det är en genomgång av motoriska färdigheter och visar att idrottsteori går alldeles utmärkt att flippa.




Det två nästa filmerna kommer från The flipped Coach i USA. Den visar hur du som idrottslärare kan flippa de fysiska momenten. Den andra filmen är från samma lärare och vänder sig mot de yngre åldrarna. Kanske som en informationsfilm till föräldrar hur eleverna arbetar på idrottslektionerna eller hur de kan träna hemma?







 

0 kommentarer :

Skicka en kommentar