9 juni 2014

Plats nr nio känns som att vinna på Lotto

Min blogg Kilskrift ligger på plats tio. Det var precis, men den är med. :)
-- En bokstav gör stor skillnad. Det hade smugit sig in ett fel i listan och den reviderades därför. Alltså fick jag idag (10 juni) veta att jag puffats upp till plats nummer nio. :) --
Cision har rankat bloggar inom utbildning och pedagogik. Cision "...erbjuder marknadens mest omfattande mediedatabas över redaktioner och journalister. Webbgränssnittet CisionPoint innehåller sökbara kontakter till över 10 000 redaktioner i Norden. Här hanteras pressmeddelanden som sedan kan skickas till ett stort antal nyhetsbyråer och börser eller bara till enskilda journalistkontakter."
(Wikipedia 140609)

Cision har tagit fram en bloggtopplista som baserar sig på en ekvation mellan relevans, inlänkar och uppdateringar bland annat. Hamnar man på en bloggtopplista så måste man förstås blogga om det. Nej måste måste jag förstås inte, men frestelsen att göra det är för mig tyvärr omöjlig att motstå. Eftersom Cision inte är småpotatis så känns det väldigt hedrande med en niondeplats. Så jag beslöt mig för att ägna det här inlägget åt lite härligt självglorifierande (medan elefanten Jante ändå är ute på sin evighetslånga promenad).  Det betyder att mina tankar syns och att de är intressanta även för andra där ute i den sociala webrymden..


Listan ser i sin helhet ut så här:

    1. Omvärldsbloggen
    2. Grindtorpsskolans Lärcenter
    3. Flexspan
    4. The corridor of uncertainty
    5. Körlings ord
    6. IKTpedagogerna.se
    7. Förskoleburken
    8. Kristina Alexandersons blogg
    9. Kilskrift
    10. Lärande Perspektiv
Många fina bloggar och även en förskoleblogg, vilket glädjer mig. 
Stort tack till dig, du läsare, som placerade Kilskrift på niondeplatsen! Självklar kärlek till er!



0 kommentarer :

Skicka en kommentar