28 januari 2013

Mina uppdrag i London

Är du nyfiken på mina uppdrag i London? Först och främst ska jag givetvis företräda Barnverket och titta närmre på hur vi med hjälp av digitala verktyg kan skapa ännu bättre och ökade förutsättningar för samverkan mellan förskola/skola/fritids och hem. Det ska bli ett väldigt intressant perspektiv att bevaka. Jag har också gett mina elever en omvänd flipp med anledning av min resa. De ska ge mig ett uppdrag att utföra i London. (Läs mer om det här.) Många har valt Big Ben som ett uppdrag (på lite olika sätt) och det i sig blir värd en diskussion när jag kommer hem. Alla uppdrag finns inte med på den här listan, men ni ska i alla fall få en kik på vad mina elever vill att jag ska göra.

Så... med mina elevers ord: 

Kära Karin! Som uppdrag vill jag att du tar kort på klocktornet Big Ben. Om det blir svårt för dig vill jag att du tar kort på en traditionell bakelse som bara finns i London.Om du värkligen inte hittar någon TRADITIONELL bakelse ta bara kort på en vanlig bakelse som du inte har sett i Sverige. Lycka till!

Ta kort på en dubbeldäckare.

Ditt uppdrag är, att du ska ta ett kort på Big Ben. Och det ska vara en fin bild. Men du ska också vara med på bilden. Du får inte fuska!

Kan du ta kort på en röd london buss med 2 våningar.

Jag vill att du åker /går till londons Naturhistoriska museum (naturalhistory museum.) Sedan när du står utan för så ska du ta ett foto på det. Så det uppdrag jag vill du gör är att ta ett foto på Londons naturhistoriska museum.

Ta ett foto på tower bridge och lägg in den på charlie bloggen. åk över tower bridge. 

Hej fröken K jag vill att du ska ta med dig en eller två kartor över london men om det inte går för att det kanche kostar då kan du fota en konstig eller gammal bil för det finns ganska monga gammla bilar där.

Jag vill att du ska hitta en bus i london, se ta kort på bussen och till sist rita av en bussen(så gott du kan)

Jag vill att du ska ta kort på Big Ben. Ett kort från marken. Så man ser på ett ungefär hur hög. Och ett kort uppifrån och ner. Alltså måste du åka upp till toppen på Big Ben. Om det inte kostar pengar.

gå och ta foton av big ben

Jag vill att du ska ta ett kort på big ben.

Du ska ta en bild på Bigben eller ta ett foto när du matar duvorna i Piccadilly circus.

Ta kort på big ben.

2 kommentarer :

  1. Jag tycker att du ska ladda upp alla fina kort du tar på Wikimedia Commons!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde ju bli ett uppdrag att fortsätta med tillsammans med eleverna.

      Radera