10 april 2014

En bloggla

Att blogga kan vem som helst göra. Det är inte konstigare än att lägg ut sina tankar på en sida på nätet. Alla bloggar och det är inte alltid det lättaste att hitta rätt i djungeln av bloggar eftersom vem som helst kan skriva om skolan. Jag är stolt över att vara lärare och jag gillar ugglor. (Vilket kan verka vara en till synes både enkel och märklig koppling i det här inlägget.) Eftersom jag vill göra tydligt att jag på min blogg skriver mina pedagogiska tankar så tänkte jag göra något åt det här. Se där en bloggla är född:


Min bloggla sitter och vakar över mina ord på bloggen. Det kan hända att hen flyger till en annan utsiktsplats om hen trivs bättre där. Vi får se om det finns ett extra trivsamt hörn att bo in sig på.
Den här blogglan flyttar gärna hem till dig också om du vill det.

Bildens bildwebbadress är den här:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiADQggb1vlmt_UNLYzA8jG43RbwtakyO1IkpCJNlBM3oE07nepTqWacsJ7N5a1STgq8kO5xRNCYRLeHr-14TaKfQ53mamK-cAGLSRCUYbwkD_vbM7pOE9sHvWV1F6Zu5Xd_UcpwZc50Ywd/s1600/owl_bloggande-larare_200.png

Här kommer en rektorsbloggla:
Rektorsugglan har bildwebbadress:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiR7yiQ-6sWdy3dV-VVUZnx42y2mbNvPmjJwymAIMKPgMWZZomIENtxYTfxdkrwChXjoQk5jTl6lFt6t0M1o_Q6UP_-Vm-frnPVle5PYryGKbtUlNMhhvDFkFIzBh41rz7-wBibJHZuSMjM/s1600/owl_bloggande-rektor_C.png

Blev ombedd om elevblogglor också. Här är tre olika varianter:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidoHjJxxyK_s1lmSP3sMA1HScr4-m6oRcLWDIg7usH_NBIuENtZgsQPoOpIIXaeiIPtpTbZVunfBdOofGZ9VlkI01Dw8OFeyTYwF4tbrZPmozYp3n2s1-x-9wwn04fp7-UbhV4plofQqNC/s1600/owl_bloggande-elev_B.png

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiUgylvxGJ8uF-Li10DhEQsB0glzqgHpzlgA6sPKUW2D4z1ecZGqR6mbi_4ShYNUj9wrC2PKBkVlod5adOrP3fvxtL9pKRFx8XmlU79qqH0doG9mcKKgz0EH7xPNmxr832Z30N7TCy6B49b/s1600/owl_bloggande-elever_B.png

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGEqLwrUM9IiyyqmeoHYBY5uyj3NBdI0ZjpBMvAOTA42J8Dl-qM8j6OmLAJNRFbA7eG4bQztnfuLDNSkS-WJg99P5uzgXmJmMZR20Jm4o3SAe5lvg-6NRcerk9GgtYn_1oHYxZNGPsEINO/s1600/owl_bloggande-klass_B.png


Om du vill ha den på norska eller danska så säg till. Berätta bara hur texten ska vara så är det lätt ordnat.

Creative Commons-licens

6 kommentarer :

  1. Vilket engagemang Karin! Jag tycker det känns lite läskigt. Jag måste komma på vilken tanke som är min hjärtetanke. Jag vill ju liksom hålla en tråd...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Våga kasta dig ut. Tråden kanske dyker upp utan att du har planerat det. Det gjorde min.

      Radera
  2. Blogglan får gärna flyga hos mig också. Imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara roligt om den flyttar in på fler bloggar. :)

      Radera
  3. Tack för blogglan! Hoppas att du tycker att den platsar hos mig?!

    SvaraRadera